ADE, C.Educacio, Infermeria i Dret són els estudis amb més places

Els estudis d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) són els que més places de primer curs ofereixen durant el període de preinscripció universitària que s’acaba d’iniciar i que finalitzarà el 3 de  juliol.

A les 7 universitats públiques que participen en la preinscripció i a la UVic-UCC hi ha 2.680 places disponibles d’ADE, distribuïdes entre els 27 estudis de grau que es poden trobar a l’oferta. No tots, però, són a preu públic (uns 1.700 euros). N’hi ha 9 (de centres adscrits o bé de la UVic) que són a preu privat. El més car costa 5.900 e.

Ciencies de l’ Educació (Educació Infantil o Primària), amb 2.430 places, Infermeria (1.880) i Dret (1.755) són les titulacions amb una major oferta després dels estudis empresarials.

A diferència del que succeeix a Dret, on els 22 estudis que poden triar els aspirants a accedir a la universitat durant la preinscripció són a preu públic, a Infermeria  7 dels 18 graus s’imparteixen en centres privats.

Per darrere d’aquestes quatre titulacions que encapçalen l’oferta, està situada Enginyeria Informàtica, amb 1.265 places de primer curs, Turisme (1.205), Psicologia (1.160) i Fisioteràpia (1.055).

Els estudis d’Història i Història de l’Art sumen 1.150 places, 500 de les quals a la UB. Medicina, amb 7 opcions a triar, oferta un total de 964 places, que s’enlairen fins a les 1.084 si hi afegim Odontologia. Uns estudis que, com passa amb Medicina,  només es poden cursar fora del sistema públic a la Universitat Internacional (UIC).

ARQUITECTURA RESISTEIX
Tot i la sotregada que ha patit el sector de la construcció en els últims anys, els estudis d’Arquitectura i Arquitectura Tècnica conserven una oferta gens menyspreable: 850 places, totes a preus públics, la meitat de les quals a la UPC.

L’antiga Enginyeria Industrial, que ara es denomina Enginyeria de Tecnologies Industrials, disposa de 750 places, 450 de le quals a la UPC.

Relacions Laborals en té 710, Publicitat 460 i Pedagogia 415.

EL MÉS CAR
Dels que participen en la preinscripció, el  grau amb el preu més elevat és el de Pilot d’Aviació Comercial i Operacions Aèries, que imparteix a Reus l’Escola Cesda, adscrita a la Rovira i Virgili de Tarragona. L’import de la matrícula del primer curs s’acosta als 25.000 euros.

LES PRIVADES
Els centres universitaris que formen part de la Universitat Ramon Llull (URL), la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), l’Abat Oliba i la Universitat Oberta (UOC) no participen del sistema de preinscripció.

Aquestes universitats disposen d’un sistema propi d’admissió d’estudiants, que consta d’una prova d’aptitud acadèmica i, en alguns casos, una entrevista personal, que determina l’acceptació de l’estudiant.