Catalunya pot ser independent? estudiem el marc jurídic

Desprès de l’èxit d’assistència a la xerrada organitzada  pel Consell de l’Estudiantat de la FDE sobre la “Viabilitat econòmica d’una possible Catalunya Independent” i la declaració sobiranista del Parlament que defineix Catalunya com a subjecte polític, us convidem a una nova sessió informativa, aquest com sobre el marc jurídic d’aquesta possible independència per a Catalunya, a càrrec de Joan Ridao.

Presentació–col·loqui del llibre Podem ser independents? resentat per Joan Ridao i conduit per Cèlia Argilés que tindrà lloc el dimarts 29 de gener a les 19,30 hores a l’IMAC
(av. Blondel núm. 64)

Podem ser independents? Per quina via es podrà convocar un referèndum en el qual Catalunya decideixi ser un nou Estat d’Europa? Podrà l’Estat espanyol aturar un procés democràtic, només amb la Constitució a la mà? Quina actitud adoptarien, arribat el cas, la UE i la comunitat internacional? Són preguntes que han deixat l’àmbit acadèmic o polític per centrar el debat ciutadà, especialment des de la massiva manifestació de l’Onze de Setembre de 2012.

Joan Ridao analitza la situació creada a Espanya amb la crisi del model autonòmic i el fracàs de les opcions federals i de la històrica vocació del catalanisme polític de reformar l’Estat. Al mateix temps, examina les possibilitats que ofereix el marc constitucional espanyol, l’evolució del dret internacional i les possibilitats d’una ampliació interna de la UE. Podem ser independents? descriu el camí traçat fins ara per altres nacions com Escòcia i Quebec. Exemples que permeten una aproximació realista a la probable evolució del cas català en el futur més immediat.

Assamblea Nacional i Omnium Cultural

*El Consell de l’Estudiantat no es posiciona en la política de partits, tot i que, immers en el context actual vol aproximar allò que va més enllà de l’àmbit estrictament acadèmic als estudiants als qui representa, amb l’anàlisi dels arguments (favorables i desfavorables) per contribuir al coneixment i la implicació social.