El CEUCAT demana que el ministre rectifiqui la supressió de les beques SÈNECA

El CEUCAT mostra la seva disconformitat enfront l’anunci del Ministerio de Educación Cultura y Deporte de suprimir les beques SÈNECA, complement a la convocatòria SICUE per als estudiants amb menys recursos.

El CEUCAT denuncia que la supressió d’aquestes beques crea un dur obstacle econòmic per accedir al programa SICUE i impossibilita a gran part de l’estudiantat conèixer altres realitats universitàries. A més, val a dir, que els estudiants ja estan patint actualment l’enduriment dels criteris d’assignació de les beques generals com també el increment de les seves matrícules universitàries.

Totes les mesures en matèria educativa d’aquests últims anys han estat preses sense consultar a la comunitat universitària i contraposant-se a les bases d’una educació pública per a tothom. Aquest biaix econòmic que s’està consolidant per a poder accedir a la universitat privatitza cada vegada més el sistema educatiu i converteix en elitista i precari tot el seu funcionament.

Consell de l’Estudiantat Universitari de Catalunya