El Consell de l’Estudiantat de la Facultat de Dret i Economia obre el debat “¿Ens sortiria a compte?”

El Consell de l’Estudiantat i el deganat de la FDE, han organitzat aquesta tarda el debat al voltant de la viabilitat econòmica d’una possible Catalunya Independent amb més de 150 assistents.

Les ponències convidades han estat l’Àngels Cabasses, professora d’economia de la Facultat de Dret i Economia de la Universitat de Lleida (UdL) i Gonzalo Bernardos, professor d’economia de la Universitat de Barcelona (UB). El degà de la facultat de FDE, Pere Enciso, ha actuat com a moderador durant el debat encetant la comesa obrint els temes relacionats amb la situació econòmica i política actual.

L’Àngels Cabasses durant la seva ponència ha exposat diferents qüestions al voltant de les possibilitats de Catalunya i afirma que “Per alguns la independència no és un privilegi, sinó que és un dret”, Gonzalo Bernados per la seva part ha remarcat: “Jo no dic que sí a la independència total, però sí a la independència econòmica”

La inquietud dels estudiants front una possible situació econòmica que no ha estat concretada públicament ha estat l’impuls per celebrar aquesta trobada amb la intenció de posar les cartes sobre la taula.

El debat, que duia per consigna “¿Ens sortiria a compte?”, s’ha celebrat a la facultat de FDE i ha comptat amb més de 150 assistents entre els quals es trobaven  estudiants, personal docent i d’administració de la univerasitat i altres persones interessades que han pogut gaudir de les ponències i participar amb les seves opinions i qüestions al respecte.

En acabar l’acte s’ha comptat amb la participació de l’empresa Cerveses Ponent, que ha oferit als assistents un tast de la cervesa artesana que elaboren i que va guanyar el 1r premi en el Concurs IdeaUdL 2012.