El Consell de l’Estudiantat visita el programa L’Hora L de la Cadena SER

Els representats del Consell de l’Estudiantat de la UdL han expressat les seves inquietuds respecte el funcionament de la nostra Universitat i han transmès els seus objectius com a equip de govern en el programa L’Hora L de la Cadena SER.

Els estudiants Gemma Espigares, Pau Sànchez, Jordi Peña i Daniel Gutiérrez, han mostrat la seva preocupació pel que fa a la pujada de taxes universitàries. El més important per als alumnes és la defensa de la qualitat dels nostres estudis i el dret a l’educació universitària, que es veuen afectats per les retallades pressupostàries. Els estudiants durant l’entrevista també han posat de manifest el seu desacord amb la decisió del govern municipal de convertir en zona blava el pàrquing de l’Edifici del Rectorat i reivindiquen que romangui gratuït. Així mateix rebutgen l’acord de les 60 places reservades per a un sector de la jerarquia de la Universitat, ja que creuen que exclou a la resta de la comunitat universitària. Un altre tema que s’ha posat sobre la taula ha estat el de les baixes temperatures que han de suportar els alumnes durant les seves hores lectives, demanant que es posin en marxa els sistemes de calefacció amb suficient antelació per tal d’assolir les condicions optimes per l’estudi. Per últim reclamen un major control d’accés a les biblioteques durant l’època d’exàmens, tenint en compte prioritàriament les necessitats dels alumnes universitaris.

Els representats del Consell de l’Estudiantat han mostrat la seva satisfacció per l’augment de la participació en aquest òrgan de govern, i fan una crida als estudiants per a que formin part activa de la política universitària i de les activitats que s’hi desenvolupen. El Consell continuarà gestionant i fent front als nous canvis i intentarà respondre de la manera més eficaç possible a les demandes de tots els alumnes, per tal de poder defensar fermament els seus drets.

Jordi Peña, Gemma Espigares, Daniel Gutiérrez i Pau Sánchez