Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària

Escola Politècnica Superior Enginyeria Agrària. Edifici principal, despatx 0.03 (Horari). etsea@estudiantat.udl.cat 973 70 25 06

El Consell de l’ETSEA, desenvolupa  les tasques institucionals  com la major part dels Consells de Centre. El projecte desenvolupat per part de l’equip del Consell de l’ETSEA té com a pilars fonamentals la dinamització de l’activitat al campus, l’assessorament i suport a l’estudiantat i la defensa dels drets dels estudiants dins dels òrgans de govern.

Què fem?

L’equip considera fonamental la realització de xerrades, tallers, col·laboració en activitats solidàries, dinàmiques i, en general, activitats culturals que promoguin l’educació fora de les aules. Els esforços de l’equip tenen com a objectiu fer possible que en l’ETSEA es creï un clima de debat sobre els aspectes d’interès de la comunitat universitària.

lamarato

Les principals activitats a destacar que es realitzen per part del Consell de l’Estudiantat al llarg del curs són:

• Reactivació de la Cua d’Agrònoms

La finalitat principal del projecte de reactivació de la “cua d’Agrònoms” es el de millorar la comunicació de l’Escola Técnica Superior Agrícola amb la ciutat de Lleida. Degut a l’important distància que separa l’Escola del nucli urbà, i a que el transport públic ofereix un servei escàs, en quant a freqüència horària. La realitat es que, la majoria dels usuaris del campus opten per l’ús del transport privat. Aquest fet genera una necessitat important d’espai destinat a l’aparcament dels cotxes, i sovint resulta complicat de gestionar. A més, la major part dels cotxes només realitzen el trajecte ocupats per una sola persona, tot plegat esdevé una problemàtica.

És per aquest motiu que el Consell de l’Estudiantat de l’ETSEA va considerar el plantejament de la reactivació de la “cua d’Agrònoms”. Es van traçar dues rutes per les vies d’accés a l’Escola més importants, localitzant diversos punts de recollida (parades) al llarg de les rutes, tenint en compte l’afluència de cotxes.

• Acte de benvinguda del curs

En l’actualitat, l’ETSEA consta de una totalitat de 1.800 alumnes, i un ampli ventall de graus i màsters. Es per això que des de el Consell de l’Estudiantat cada inici de curs s’organitza un esmorzar amb la finalitat de donar a conèixer el Consell als nous alumnes, realitzar una primera presa de contacte amb els estudiants i aconseguir crear canals de comunicació.

Al llarg del matí, durant un parell d’hores, es convida a tots els estudiants a esmorzar botifarra, una torrada de pa i beure al gust de cadascú. Es preparen uns plafons informatius amb: les tasques més destacables realitzades per part del Consell durant el curs anterior, els objectius pel nou curs i una bústia de suggeriments. També es realitza difusió sobre els diversos serveis que proporciona el Consell, incentivant la reactivació de “la cua”, el carril bici etc.

• Suport a les activitats realitzades per la promoció de festes de l’Escola i per la Euskaljaia

Cada curs els alumnes de l’ETSEA que cursen el seu darrer any de carrera, realitzen un seguit d’activitats ambla finalitat de recaptar diners per realitzar un viatge de final d’estudis.

Al llarg del curs es realitzen activitats amb diferents temàtiques. Per exemple: dia de la cultura catalana, on s’organitza un dinar popular amb calçots i es preparen jocs al llarg de la tarda, acompanyat amb tallers de danses populars etc. La comunitat Basca també organitza la Euskal jaia on donen a conèixer danses populars, realitzen jocs rurals, etc. L’organització de la festa de l’Escola, l’Agrònom de Ferro, també l’assumeix la promoció d’alumnes de darrer curs.