Gemma Espigares, alumna de la UdL, nova presidenta del CEUCAT

Gemma Espigares substitueix a Jordi Codony a la presidència del CEUCAT en un ple que ha aprovat l’esborrany de carta de drets i deures dels estudiants universitaris

A la Universitat de Lleida (UdL) va tenir lloc aquest dissabte dia 6 d’Octubre l’elecció del nou president del CEUCAT, un òrgan que té per objectiu coordinar als màxims representants de cada universitat del sistema universitari català i representar la veu de l’estudiantat de les universitats catalanes.

D’entre els màxims representants de cada universitat, el plenari del CEUCAT ha fet confiança en Gemma Espigares, estudiant d’infermeria a la Universitat de Lleida, per liderar aquesta nova etapa del consell.

En un acte presidit pel Rector de la UdL, Roberto Fernández, i acompanyats de la vicerectora d’estudiantat Neus Vila, el fins ara President del CEUCAT ha fet un emotiu discurs (recollit en aquesta carta oberta) agraint la feina i el suport de tots els seus companys, recordant algunes de les fites aconseguides durant aquests anys i els reptes de futur que té el Consell.

Des de la seva constitució el consell ha pres forma, ha aconseguit ésser reconegut per les autoritats d’educació superior tant catalanes com de l’Estat, i ha format part activa en debats i negociacions sobre els principals temes d’actualitat universitària. El Consell ha treballat activament per acostar la política universitària de més alt nivell a l’estudiantat: organitzant jornades obertes, utilitzant les xarxes socials, els mitjans de comunicació, etc.

Per la seva banda, Gemma Espigares ha aprofitat el seu discurs per agrair la feina feta pel fins ara president i la resta de membres del CEUCAT, i ha afirmat que “cal consolidar aquesta nova etapa que iniciem plegats, buscant noves sinèrgies i treballant conjuntament per contribuir a la millora de la qualitat del sistema universitari català”.

Jordi Codony i Gemma Espigares

El Rector de la UdL ha afirmat que “la qualitat de la universitat, com a institució pública, també és mesura per la capacitat que té aquesta de tractar els seus representants, i que aquests han d’influir en la política general de la Universitat”. A més, el rector ha posat en valor la tasca realitzada per Jordi Codony al capdavant del CEUCAT, i la seva gran vàlua com a defensor dels interessos dels estudiants.

Durant el plenari també s’ha aprovat una ambiciosa proposta de carta de drets i deures de l’estudiant universitari, que ara caldrà consensuar amb els rectorats de les universitats, i també amb el govern. La carta inclou 10 drets i 10 deures, desplegats en subapartats. Destaca la proposta d’incorporar el dret a vaga entre els estudiants universitaris, fins ara només reconeguda amb els estudiants de secundària.

Per a més informació:

Aquesta entrada va ser publicada en Noticies. Guardar l'enllaç permanent. Tant els comentaris com els trackbacks estan tancats.