I JORNADA DE PROMOCIO ESTUDIANTIL AMB LES URGENCIÈS I EMERGÈNCIES

La coordinació és vital en un accident amb múltiples víctimes.

Segons experts d’emergències mèdiques i Pompiers de la Vall d’Aran en una Jornada amb estudiants a la UdL

Els estudiants d’infermeria i medicina reunits a Lleida en la I Jornada de Promoció de les Urgències i Emergències de la UdL assenyalen la necessitat de fer cursos de formació continuada, especialmencartell_jornades_emergencies_udl_12octubre_logo2t en l’àmbit de les urgències que necessiten d’una actualització constant.

Alejandro Orna, cap del grup d’emergències de Pompiers de la Vall d’Aran ha explicat l’actuació dels cossos d’emergències en un accident amb múltiples victimes, destacant la importància de protegir la zona, estar ben coordinats i mantenir als professionals formats.

Elena Castro, infermera i coordinadora territorial del SEM a Lleida i el mateix Orna han ensenyat als alumnes el material de rescat i han pogut practicar diferents situacions.

A la tarda s’ha dut a terme 4 tallers en els què s’ha practicat la reanimació cardiopulmonar (RCP), el funcionament del desfibril·lador extern semiautomàtic (DESA), l’obstrucció de la via aèria, l’actuació davant del shock hipovolèmic i també les fractures i hemorràgies d’un accidentat amb BTT.

Els organitzadors de la jornada han quedat molt satisfets per la rapidesa amb la que es van omplir totes les places, i pel feedback amb els assistents que han valorat la qualitat dels experts que hi han participat.

Organització de les I Jornades de Promoció de les Urgències i Emergències de la UdL.

Consell de l’Estudiantat de la UdL

IMG_20141112_131946IMG_20141112_103602