La UdL tem perdre alumnes per les matrícules

Si s’encareixen fins a un 66% || Els estudiants denuncien una reducció de les beques de col·laboració

La Universitat de Lleida tem que l’increment del preu de les matrícules del pròxim curs, que pot arribar al 66%, pugui traduir-se en un descens dels matriculats. Al Consell de Govern d’ahir, el rector, Roberto Fernández, va mostrar la seua preocupació per una “repercussió potencial en el nombre de matriculats” si es confirma l’augment de les taxes. A més, va informar que totes les universitats de l’Estat “treballen coordinadament” per evitar més mesures de “racionalització” de la despesa que afectin la dedicació del professorat.

Per la seua part, el Consell de l’Estudiantat denuncia una reducció de 80 a 68 de les beques de col·laboració en serveis de la UdL per al pròxim curs, així com la seua durada. Recorda que suposen una ajuda econòmica per als alumnes i un complement en la seua formació i opina que la seua disminució perjudicarà els mateixos serveis. No veu oportú reduir beques quan el cost de la matrícula s0incrementarà “de forma desmesurada”. D’altra banda, el Consell va reiterar el seu malestar pel desallotjament a començaments de mes d’estudiants tancats al rectora en protesta contra les retallades i va criticar el “silenci” de l’equip rectoral.

En un altre ordre de coses, el consell de govern va aprovar anomenar doctor honoris causa el director de l’Institut Cartogràfic de Catalunya, Jaume Miranda, a petició de l’escola d’Agrònoms.

Font: Diari El Segre 28/06/2012
Aquesta entrada va ser publicada en Noticies. Guardar l'enllaç permanent. Tant els comentaris com els trackbacks estan tancats.