L’altra versió del consell de govern: QUE HEM FET AVUI ELS ESTUDIANTS?

“Reprovació per a Fernández i condemna de l’entrada dels mossos d’esquadra a la unviersitat durant la inauguració de curs”

Us fem arribar la informació refent al Consell de Govern (CdG) d’avui, volem destacar especialment per al nostre col·lectiu l’aprovació del calendari electoral per a les eleccions dels representants de l’estudiantat als òrgans de govern, i d’altra banda, informar-vos sobre coses que han passat al CdG i que sembla que el comunicat de la Universitat no recull.

Avui 31 d’octubre al Consell de Govern, representants de l’estudiantat hem fet saber al rector i la resta de la comunitat universitària el nostre malestar per la presència dels mossos d’esquadra (i també antidisturbis) impedint l’accés dels estudiants i al resta de la comunitat universitària a l’edifici del rectorat el dia de la inauguració del curs acadèmic.

El rector diu “Haver de garantir la integritat física de les persones i la integritat patrimonial de la Universitat”, amb aquestes paraules deixa entendre que no només es ratifica en impedir que algunes persones entrem a la universitat a manifestar-nos  de forma cívica en contra  de la situació actual, sinó que deixa entreveure que seguirem tenint la presència d’aquests agents a tots els actes que l’equip de govern consideri oportú.

El Consell de l’Estudiantat lamenta aquesta postura, que ja s’ha condemnat en més d’una ocasió, i inicia ara els tràmits pertinents per fer arribar la queixa dels estudiants al Síndic de Greuges i els organismes que es consideri oportuns. També s’insta a la resta de la comunitat universitària i la ciutadania que es va trobar amb aquest impediment a fer extensiva la queixa.

Representants de l’estudiantat també han traslladat la decepció dels estudiants de l’ETSEA amb els fets ocorreguts recentment en relació al màster d’enginyeria agronòmica, instant a totes les autoritats a fer front amb el màxim esforç per garantir l’exclusivitat d’aquest màster a la nostra universitat.

A petició del Consell de l’ETSEA s’ha fet manifest l’enuig per l’error comès pel rector Fernández i el seu equip per la manca de professionalitat i responsabilitat que pensem no s’haurien de cometre a aquestes alçades, avançant que si finalment la UdL no té l’exclusivitat d’aquest màster ens veurem obligats a demanar la dimissió del rector, donant suport avui a la reprovació que ha manifestat la directora Rosa Teira a petició de la Junta d’escola de l’ETSEA.

També s’han traslladat les preocupacions relatives a les convocatòries extraordinàries dels estudiants de titulacions antigues que s’estan extingint,  s’ha demanat que s’inclogui més informació sobre els cursos de matèria transversal que s’oferta cada curs a la UdL i s’ha demanat més informació sobre la situació actual del Programa ERASMUS.