Més de 150 persones a la I Jornada d’Hipertensió UdL

El 17 de maig es celebra el Dia Mundial de la Hipertensió arterial, malaltia que afecta al voltant del 30-40% de la població mundial, i que causa cada any 40.000 morts a Espanya.

Per tal d’aproximar la hipertensió a estudiants, PAS i professorat de la Universitat de Lleida, i també als ciutadans i ciutadanes de la ciutat, el Consell de l’Estudiantat de la Facultat d’Infermeria i el Grup d’Hipertensió i Activitat física (professionals de la salut de la Universitat de Lleida i l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida) han organitzat la I Jornada d’Hipertensió Arterial a la UdL.

La jornada s’ha iniciat amb unes càpsules formatives sobre hipertensió, recursos de la xarxa 2.0, activitat i exercici física i alimentació cardiosaludable; en les què experts dels diferents àmbits han pogut compartir amb els assistents unes idees i conceptes bàsics.

Hi ha participat més de 150 estudiants d’infermeria, fisioteràpia, medicina, nutrició, biomedicina, biotecnologia i enginyeria mecànica; que han dissenyat pòsters i altres iniciatives d’educació per a la salut.

Han estat guardonats:
Primer premi de pòster pel Comitè Científic Carlos Falceto i Julia Navarro pel treball: “No t’arrelis al sedentarisme!, Fes ballar el teu cor!”
Premi popular votat a través de facebook amb 348 vots per Ricard Torres, Hernan Santamaría, Paul Turner i Ancor Villanueva pel treball: Cuida la teva alimentació… i evita la hipertensió!
- Premi a la iniciativa d’educació per a la salut innovadora per Noelia Extremeiro, Ignasi Gasset, Tània Peñalver, Natàlia Pérez i Carol Sender pel treball: HBP Self care, aplicació per a mòbils.
Premi Alumni UdL (entregat per l’Associació d’Antics Alumnes i Amics de la UdL) a Olga Martínez, Judith Viñals i Vanessa Diaz pel treball: “Digues prou a la vida frenètica: relaxa’t!

Desprès de l’entrega de premis, ha tingut lloc una degustació de productes artesans gentilesa dels col•laboradors: Poma Golden de Lleida i Oli d’oliva Germanor verge extra del grup Actel, cervesa artesana de blat i Abadia de Cerveses Ponent i iogurt natural artesà de Pastoret de la Segarra.

Xerrada inaugural

Xerrada recursos 2.0

Durant la jornada també s’han realitzat xerrades sobre La hipertensió arterial a examen: causes, conseqüències i estils de vida, a càrrec de la professora M. Luisa Guitard; Iniciatives i recursos: que podem trobar a la xarxa?, a càrrec de Gemma Espigares (graduada en Infermeria i estudiant del màster de recerca en Salut de la UdL);   Combat la hipertensió amb activitat física, a càrrec de Noemí Serra (graduada en Activitat Física); i Les propietats nutricionals i el consum de productes cardiosaludables, a càrrec de Minerva Granado (graduada en Nutrició Humana i Dietètica i alumna del màster de recerca en Salut de la UdL).

Aquesta entrada va ser publicada en Noticies. Guardar l'enllaç permanent. Tant els comentaris com els trackbacks estan tancats.