Obert el plaç de presentació de les sol·licituds per beques EQUITAT amb un augment del 5% en trams de renda familiar

Després de la polèmica generada pel sobtat increment de preus de les enginyeries la Generalitat de Catalunya decideix mantenir els preu de l’any passat d’aquests estudis només als alumnes becats amb la beca EQUITAT. Als estudiants d’enginyeria beneficiaris d’una beca Equitat i que s’hagin vist afectats pel canvi de grau d’experimentalitat dels seus estudis durant el curs acadèmic 2013-2014, se’ls aplicarà des de les universitats una reducció de 3,76 euros per crèdit matriculat per primera vegada abans d’aplicar el percentatge de minoració corresponent.

Les beques equitat permeten al l’estudiant universitari pagar el preu públic dels crèdits matriculats en funció del tram de renda familiar en el que es situa. La Generalitat de Catalunya aquest any ha augmentat un 5% els trams de renda de les beques EQUITAT per possibilitar que aquestes arribin a més estudiants. S’han establert set trams diferents de renda

• Els estudiants que se situïn en el tram 0 han de demanar la beca general i de mobilitat del MECD, i quedaran exempte del pagament de la matrícula un cop els atorguin la beca.
  • A partir del tram 1 i fins el tram 5, l’estudiant podrà obtenir una minoració del preu del 50% fins al 10%.
  • Els estudiants del tram 6 paguen l’import íntegre de la matrícula.

Per sol·licitar la beca EQUITAT l’estudiant s’ha de dirigir a l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat de Catalunya (http://www.gencat.cat/ovt), i realitzar el procediment telemàticament. El termini establert per fer la sol·licitud de la beca és del 23 de juliol fins al 18 d’octubre de 2013.

Entrant al web www.matriculauniversitaria.cat es pot trobar tota la informació del sistema de preus públic de Catalunya i orientar-se en el procés de matriculació i en el ajut de beques i altres tipus d’ajuts al pagament d’estudis universitaris.

Per més informació sobre els requisits necessaris, la presentació de sol·licituds i la tramitació de les beques Equitat es pot trobar a la pàgina web de l’AGAUR.

El CEUCAT i l’AGAUR recomanen que tothom demani el certificat per conèixer en quin tram es troba, per tal que es comprobi amb les dades oficials si té dret a obtenir la beca, i ningú es quedi sense per no haver-la demanat.

+ informació: https://www.ceucat.cat/noticies/gencat-rectifica-preus-i-beques