Perquè no es deixa entrar als estudiants a la inauguració de curs de la seva universitat?

Ahir 17 d’octubre va tenir lloc a la sala d’actes de l’edifici del rectorat de la Universitat de Lleida la inauguració del curs 2012-2013. Per sorpresa del col·lectiu estudiantil agents dels mossos d’esquadra custodiaven la porta d’entrada i la sortida del darrera de la universitat i no els deixaven accedir a l’edifici.

El Consell de l’estudiantat ja va manifestar l’oposició a que agents dels Mossos d’esquadra entressin a la universitat quan el rector, Roberto Fernández, va fer desallotjar el passat mes de juliol els estudiants que ocupaven el rectorat com a mesura de protesta davant la pujada de taxes del govern, i ahir va tornar a succeir.

Els Mossos d’Esquadra a la porta principal del Rectorat

Ahir per sorpresa de tots, aquest col·lectiu i també alguns professors, personal d’administració i servei i ciutadans de Lleida es van trobar amb la negativa per part dels agent de poder accedir a l’edifici, segons indicaven per ordre de rectorat.

El Consell de l’Estudiantat, davant de la situació en la què es trobaven, va demanar a la Vicerectora d’Estudiantat, Postgrau i Formació Contínua, Neus Vila, l’accés d’aquestes persones a l’edifici per poder duu a terme una protesta que consideren legítima, i aquesta acompanyada del coordinador de rectorat, Antoni Jove, van rectificar demanant als agents que deixessin entrar les persones que s’acreditessin amb el carnet de la Universitat de Lleida.

Alumnes ensenyant el carnet universitari a l’entrada del Rectorat

Lamentem que alguns dels estudiants i altres persones que volien fer manifest el seu malestar no ho poguessin fer per no dur el carnet de la universitat en aquell moment i esperem que es millori la gestió d’aquests esdeveniment per futures ocasions, en les què no es pretenia impedir el desenvolupament de l’acte, sinó dur a terme una protesta cívica, responsable i legítima per la situació actual que viu la universitat pública.

Aquesta entrada va ser publicada en Noticies. Guardar l'enllaç permanent. Tant els comentaris com els trackbacks estan tancats.