VOLS SER QUI PREN LES DECISIONS, I NO QUI ESPERA QUE L’INFORMIN SOBRE EL QUE S’HA DECIDIT? ARA ÉS LA TEVA: ELECCIONS D’ESTUDIANTS

Ja tenim de nou aquí les eleccions dels representants de l’estudiantat als òrgans de govern de la Universitat.

Per què participar? Amb aquestes eleccions passes a formar part dels òrgans de govern de la universitat, això significa que prens part en les decisions que s’hi prenen a tots els nivells. Per posar algun exemple, des de les línies estratègiques de la universitat fins a les beques de col·laboració, les dates d’examen o els horaris de classe,…

Què implica? Assistir a reunions, informar-se i informar els estudiants, ser responsables en les decisions que es prenen,… les eleccions tenen una durada de 2 anys (Si ets estudiants d’últim curs també pots participar-hi mentre formis part de la UdL).

Què obtinc? El més important és la satisfacció de formar part d’un col·lectiu que vetlla per al bon funcionament de la Universitat i tenir l’oportunitat d’ajudar a millorar les coses. A més a més, pots conèixer gent i fer amics, és un aprenentatge on treballes habilitats comunicatives i competències transversals (parlar en públic, expressió escrita, lideratge, creativitat, treball en equip, cooperació, resolució de conflictes,…). I també reconeixement de la tasca realitzada en forma de certificat i crèdits de matèria transversal.

On puc participar?

–          Claustre: Hi poden formar part tots els estudiants de la Universitat de Lleida. Hi ha  65 estudiants repartits segons el número d’estudiants del centre. De forma estimada serien: ETSEA (12), FCE (16), FDE (14), lletres (7), infermeria (3), medicina (7) i EPS (6). Es fa entre 1 i 2 claustres a l’any on s’hi vota l’informe del rector i les decisions més transcendents per a la Universitat. Hi ha unes 250 persones entre professorat, personal de serveis i estudiants i la nostra part suposa el 28% del total. D’aquest òrgan en surt el Consell de Govern on hi ha 12 estudiants dels diferents centres i que es reuneixen mensualment, presidit pel rector, on s’aproven temes com ara les beques de col·laboració, el pressupost de la UdL, les beques de recerca per a estudiants, les ajudes de viatges d’estudian ts, els graus i màsters de la UdL,… i molts temes més.

–          Junta de facultat: cada centre té la seva i el número d’estudiants varia segons el centre. Aquí s’aproven els calendaris acadèmics, els horaris de classes, les dates d’exàmens, les normatives del centre com ara les pràctiques i el Treball Final de Grau, i tot el què està relacionat amb la docència. La representació dels estudiants és del 28% i en el cas de la Comissió d’estudis és paritària (el 50% som estudiants).

–          Consells de Departament: a la UdL hi ha 26 departaments que estan adscrits amb algun centre. Els podeu trobar al link: http://www.udl.cat/centres.html Als consells de departament també hi som amb un 28% i és on es decideixen els temes relacionats amb el professorat (hores de docència, crèdits, renovació de contractes d’alguns professors) i temes de recerca, especialment.

*El dia 8 de novembre es publicarà les places definitives a cadascun dels òrgans.

Quins passos he de seguir?

1.    Comprovar que estic al cens de la Universitat (fins al dia 7 de novembre): és imprescindible per poder formar part de qualsevol candidatura i també per poder anar a votar. Els censos els podeu consultar en format paper al taulell d’anuncis tant del Centre com de la Secretaria General i via web a l’apartat eleccions que trobareu a la pàgina principal de la UdL. Fent click a l’enllaç i introduint el DNI sabreu on heu d’anar a votar.

En cas que no us surti podeu fer una reclamació al cens: omplint el model de reclamació que trobareu a l’apartat eleccions de la pàgina principal del web de la UdL. La reclamació s’ha de registrar a qualsevol dels registres oficials de la UdL fins el dia 7 de novembre i enviar-la per correu intern a la Secretaria General.

2. Anar al Consell de l’Estudiantat del teu centre (abans del 12 de novembre): Als Consell de l’Estudiantat s’estan confeccionant les llistes amb les candidatures per a la junta i el consell de departament d’aquell centre, i també per al Claustre de la Universitat. Aquí és on he de fer saber que tinc interès i que comptin amb mi per formar-ne part. Cada consell s’organitza de forma diferent, però la majoria té previst convocar una assemblea o reunió per tal de confeccionar aquestes llistes.

3. Presentació de candidatures: del 12 al 14 de novembre el coordinador del Consell de l’estudiantat del centre o bé una persona responsable d’aquella candidatura haurà d’anar al registre de la Universitat (en podeu trobar a tots els campus) per tal de donar oficialitat a la candidatura mitjançant el model que se’ls proporcionarà.

4. Campanya electoral: del 21 al 26 de novembre és molt important que s’expliqui a la resta d’estudiants l’objectiu de la candidatura i les coses que és volen fer. També dependrà de la gent que s’hi presenta i del Consell de l’Estudiantat informar als estudiants de les eleccions i de la seva utilitat.

5. Vot per correspondència i vot anticipat: Des del 12 de novembre es podrà sol·licitar l’emissió de certificats a efectes de vots per correspondència que finalitza el 22 de novembre; i del 22 al 27 es podrà votar de forma anticipada.

6. VOTACIONS: El dia 28 de novembre des del les 10h i fins les 18h tots els estudiants matriculats a la UdL podran exercir el seu vot. El mateix dia es coneixeran els resultats provisionals i el dia 4 de desembre es farà la proclamació definitiva dels resultats.

Aquí finalitza un procés llarg i complex per a l’elecció dels representants de l’estudiantat i s’inicia un procés de representació molt important en un moment clau per a la Universitat Pública i el sistema educatiu:

NO ENS QUEDEM FORA, FORMEM PART I PARTICIPEM!!!!

Documents d’interès: